Sygnały konsumenckie
Sygnały konsumenckie
Sygnał konsumencki to informacja od konsumenta, organizacji lub przedsiębiorcy dotycząca jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz kwestii związanych z innymi produktami (np. materiałami lub/i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością) podlegającymi kontroli lub nadzorowanymi przez organy IJHARS, w tym dotyczące produktów ekologicznych oraz sygnały dotyczące funkcjonowania jednostek certyfikujących w rolnictwie ekologicznym.
Jakie dane powinien zawierać sygnał konsumencki?
W przypadku sygnału dotyczącego jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych lub kwestii związanych z innymi produktami (np. materiałami lub/i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością) podlegającymi kontroli lub nadzorowanymi przez organy IJHARS, proszę wskazać:
- nazwę produktu będącego przedmiotem zastrzeżeń,
- numer partii produkcyjnej,
- nazwę i adres producenta/dystrybutora/importera (dane zawarte na opakowaniu lub etykiecie),
- oraz zastrzeżenia dotyczące produktu (opis oznakowania, cechy jakościowe).
Uwaga!
Do sygnału nie należy dołączać produktu, ponieważ jakość handlowa może zostać sprawdzona wyłącznie w toku urzędowej kontroli, w tym na podstawie urzędowo pobranych próbek.
Jak składać sygnał konsumencki?
Uwaga!
Sygnały konsumenckie należy kierować do właściwych miejscowo wojewódzkich inspektorów JHARS, tj. właściwych do kontroli w podmiocie (producent lub sklep), którego dotyczy zgłaszany sygnał, co znacząco przyspieszy załatwienie sprawy.
Sygnały konsumenckie można składać pisemnie:
- na adres: Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych ul. Jana Matejki 6 b, 71-615 Szczecin
- bezpośrednio: w Wojewódzkim Inspektoracie Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych ul. Jana Matejki 6 b, 071-615 Szczecin; ustnie do protokołu sporządzanego w czasie spotkania z przedstawicielem Kierownictwa WIJHARS lub innym upoważnionym pracownikiem WIJHARS
- poprzez /skrzynki e-puap: /dq491yo6ni/skrytka
- pocztą elektroniczną sekretariat@wijhars.szczecin.pl
- faksem pod nr +48 98 819 25 00
Jakie niezbędne dane należy podać przekazując sygnał konsumencki?
Sygnały konsumenckie zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (np. mailem), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) osoby wnoszącej sygnał oraz adres do korespondencji (z kodem pocztowym).
Uwaga!
Sygnały niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego będą uwzględniane w planowych kontrolach, ale osoba zgłaszająca nie będzie informowana o wynikach kontroli.
W przypadku przekazania ww. danych umożliwiających identyfikację zgłaszającego sygnał przeprowadzona zostanie kontrola doraźna, o której rozstrzygnięciu osoba zgłaszająca sygnał zostanie poinformowana w ciągu miesiąca, a w przypadku spraw skomplikowanych
w dłuższym wyznaczonym terminie.
Zasady doręczania odpowiedzi
Przekazanie informacji zwrotnej (odpowiedzi lub pisma przekazującego sprawę do rozpatrzenia innym organom) osobie wnoszącej sygnał konsumencki następuje:
- drogą pocztową – w przypadku wskazania adresu do korespondencji,
- drogą elektroniczną - doręczenie następuje zgodnie z zasadami określonymi w dziale I rozdział 8 k.p.a.
Uwaga!
W praktyce doręczenie drogą elektroniczną wymaga posiadania przez zgłaszającego sygnał konta na e-PUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) i wskazania organowi związanego z nim elektronicznego adresu zwrotnego.
Posiadanie zwykłej skrzynki mailowej i wskazanie jej adresu nie jest wystarczające dla zrealizowania doręczenia drogą elektroniczną. Konto na e-PUAP można założyć pod adresem http://epuap.gov.pl/
Przekazując sygnał konsumencki wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych - art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Szczecinie w związku z załatwieniem sygnału. Informacja o prawie osób, których dane osobowe są przetwarzane znajduje się na stronie internetowej BIP Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Szczecinie pod adresem https://www.gov.pl/web/wijhars-szczecin/
Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg na działalność organu lub jego pracowników od wtorku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00 (pokój 211). Dodatkowo w każdy poniedziałek Wojewódzki Inspektor, jego zastępca lub wyznaczony pracownik przyjmuje interesantów w godzinach 7.00 - 16.00. Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przedłużone godziny przyjmowania odbywają się w najbliższy dzień powszedni.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
|
2022-08-23 11:46:43 | 30 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Danuta Karżel Data wytworzenia:
23 sie 2022
Osoba dodająca informacje
Danuta Karżel Data publikacji:
23 sie 2022, godz. 11:46
Osoba aktualizująca informacje
Danuta Karżel Data aktualizacji:
10 paź 2024, godz. 07:07